1 Ocak 2008 Salı

Nereden Çıktı Bu Finansal Özgürlük

Herkes zengin olmak ister...
İyi bir yaşam sürmek, kaliteli bir evde yaşamak, araba kullanmak ister...
Ama bunun gereklerini bilen ve yerine getirenler zengin olabilir sadece...

Bize okulda zengin olmayı, zengin olmanın gereklerini öğretmediler. Ben de bu konuda kendi kendimi geliştirme yoluna gittim. Çeşitli kitaplar okudum. Hepsinden bir şeyler aldım. Ama bunlar biri bana diğerlerinin hepsinden çok daha fazla etkileyici geldi.

Zengin Baba Yoksul Baba (Rich Dad Poor Dad), Robert Kiyosaki'nin yazmış olduğu bir kitap. Kiyosaki bu kitabında zengin olmanın ötesinde bir ifadeden bahsediyordu: Finansal Özgürlük.

"Daha fazla zaman ve yeterince parayla sağlanabilecek olan özgürlük için, insanların öncelikle finansal olarak özgür olması gerekir."

Bu fikir aslında çok da yeni keşfedilmiş bir fikir değil. Ancak yaklaşım orjinal. Robert Kiyosaki bu kitabında dileyen herkesin, gereklerini yerine getirmek koşuluyla, zengin olabileceğini yani finansal özgürlüğüne kavuşabileceğini söylüyor. Ve ekliyor: Bunun için paraya gerek yok...

Başlangıçta ilginç gelen bu yaklaşım, okudukça ve düşündükçe bana uygulanabilir gelmeye başladı.

Bu blog zengin olmak isteyen, özgür olmak isteyen, finansal özgürlüğü hedefleyen herkes için, atılması gereken ilk adım olan "Nakit Akışı" konusunda bir arayışı içeriyor.

Amacımız: Özgür bir yaşam. (Dilediğinde dilediğini yapabilmek)
Hedefimiz: Finansal Özgürlük
İlk adım: Nakit Akışı Yönetimini Öğrenmek

Hiç yorum yok: