2 Mart 2008 Pazar

İlk Bonsaimi Yaşatmayı Başardım

İlk bonsai denememi geçenlerde gerçekleştirmiştim. Ama birşeyler eksik gibi geldi bana. Bu sabah hazır kızımla kartopu oynamaya çıkmışken, biraz da yosun toplayayım dedim. Evde daha önce akvaryum için aldığım beyaz çakıl taşlarını da kullanınca bonsai çalışmam biraz daha şenlendi.


Daha güzel oldu gibi...

Bonsai tasarımıyla ilgili yapacaklarım bu kadar şimdilik. Bundan sonrasında yapacağım şey, bonsaimi yaşatabilmek. Anladığım kadarıyla acemilik aşamasında en çok sıkıntı çekilen şey bu. Sulama, toprak, gübreleme (besleme), ışık alma ve sıcak/soğuk sevme gibi ihtiyaçlar her bir ağaç türü için değişiyormuş.

Benim ağacımın türü ardıç. Ardıçların kışları yarı uyur bir dönemi oluyormuş. Bu nedenle sıcağı sevmiyorlar. Kesinlikle 15 derecenin altında bir ortamda olmamaları gerekiyormuş. Bu nedenle onu içeriye almıyorum. Isıtmadığımız kapalı bir balkonunumuz var. Orada tutuyorum bonsaiyi. (Kızımın odasının balkonu.)

Bundan sonrası için toprak karışımı, sulama, budama gibi teknik detayları araştırarak ardıç ağacı hakkında bilgilenmemi artırmaya yöneleceğim. Eğer bunu yaşatmayı başarabilirsem sonra başka ağaçlarla da bonsai denemesine yönelmeyi düşünüyorum.

Hiç yorum yok: