16 Şubat 2008 Cumartesi

İlk Bonsai Uygulamam

İki - üç haftadır bonsai'ler üzerine araştırma yapıyordum. Gittikçe de kafamdaki soru işaretleri azalmaya başladı. Bundan sonrasına ilerlemek için artık bir deneme yapmak gerektiğini düşünmeye başlamıştım...

Bugün, aklıma esti, alışveriş yaparken (arabaya kar zinciri alacaktım) bir baktım bir ardıç. "İşte tam sırası" dedim. Aldım ardıçı. Tabii iş ardıçla kalmadı. Bonsai toprağı, saksısı, saksı altlığı ve tel de aldım. Geldim eve...

Buraya kadar iyi güzel ama, elimde bu işi yapacak araçlar yok! Bakalım nelerle çalışacağız? (Her zamanki eksik malzeme fenomeni...)

Çekiç, pense, yan keski, tornavida dörtlüsüyle koyuldum işe... (Bu arada bir de kağıt makası kullandım :))


Resim yukarıdaki gibi bir kareyle başladı...

Öncelikle tornavidayı da kullanarak fideyi saksıdan çıkarttım. Köklerdeki toprakları temizledim. Sonra kağıt makası kullanarak epeyce uzun olan kökleri bonsai saksısına göre kısalttım. Yanlardan geniş durmasına dikkat ettim ama...

Sonra bir toprak karışımı hazırladım. Okuduklarımdan anladığım kadarıyla bonsai toprağı çok hassas bir konu ve ağaç türüne göre çok farklılıklar gösteriyor. Ben ardıç için fazla bir araştırma yapmadım. Ancak yine de marketten aldığım bonsai toprağı, normal funda toprağı ve biraz da çok ince çakıl taşını karıştırarak kendime bir toprak hazırladım.

Bonsainin kök yapısı, uzunluğunun yetersiz oluşu ve toprağın azlığı nedeniyle gövdeyi tutamıyor. Bu nedenle bonsai saksısının alt tarafından sabitlediğiniz bir tel yardımıyla kökü bağlıyorsunuz.

Bağlama işlemi biraz zor oldu. Ama kendimce bir şeyler yaptım telle. Öncelikle alttan teli sekiz şekline (8) getirdim. Sonra uçlarını alttan yukarı verdim. Sonra içten telin çıktığı deliğe büyükçe bir çakıltaşı koydum. Delikten toprağın dökülmesini önlemek gerikiyor...

Ardından da biraz toprak koydum ve kesinlikle olmasını istemediğim dallarını yan keski ile kestiğim fideyi saksıya yerleştirdim. Telle kökleri güzelce sabitledim. Sonra da üzerine biraz daha toprak koydum ve sıkıca basarak oturmasını sağladım.

Başlangıçta bonsaim için kafamda bir stil belirmemişti. Ancak dalları budadıkça yavaş yavaş ortaya bir şeyler çıkmaya başladı. Gerçi son şeklini almasını biraz da arada yanlışlıkla kestiğim bir dal sağladı ama ben durumdan memnunum.

Son aşama telleme...

Bonsaimin eğitimi için tellenmesi gerekiyordu. Ben de elimden geldiğince telledim. Sonuç aşağıda...



İlk sefer için hiç de fena değil !

Başlangıçta merak ve umutsuzluk dolu bakışlarla beni izleyen eşim ve kızımda sonuçtan memnun görünüyorlar...

Hiç yorum yok: